Sunday, March 13, 2011

Selamat Pengantin Baru...

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Syukur saya kepada ALLAH kerana dengan limpah dan kurnianya, saya telah diberikan kesempatan untuk terus  hidup di atas muka bumi ALLAH ini. Maka sememangnya mesti kita bersyukur pada ALLAH diatas peluang dan nikmat yang dikurniakan kepada kita. Tak kira lah apa pun nikmatnya, semuanya datang dari ALLAH. Seperti bait-bait lagu nyanyian kumpulan rabbani "Mana Milik Kita" yang mana intipatinya cukup untuk menyedarkan kita bahawa apa yang kita ada sebenarnya bukan milik kita tetapi milik ALLAH dan apa yang kita dapat sebenarnya sudah ditetapkan dan kita sebagai hamba hanya mengusahakannya sahaja, jadi seharusnya janganlah kita nak bongkak dan takabbur dengan apa yang kita ada.
Itulah sedikit mukadhimah kali ini, agak lama saya tak menulis dan update blog saya ni...bukan tak mau menulis tapi tak ada kesempatan nak menulis, tapi alhamdulillah hari ini ada kesempatan untuk menulis...kesempatan ini saya ambil untuk mengucapkkan selamat pengantin baru kepada sahabat saya yang baru melangsungkan perkahwinannya hari ni...seronok bila saya tengok sahabat saya melangsungkan perkahwinannya...saya doakan agar dia dan isteri berbahagia hingga ke akhirnya... 

No comments:

Post a Comment